Tisztelt Szülők!
Engedjék meg, hogy az óvodában működő külön foglalkozásokról néhány gondolatot megosszak Önökkel.
Pedagógiai hitvallásunk, amit a Pedagógiai Programunk is tartalmaz, hogy az óvodáskor legfontosabb fejlesztő tevékenysége a SZABAD JÁTÉK. Ha a gyermek megkapja az óvodai mindennapokban a szükséges érzelmi biztonságot, a három és hat év közötti egészséges testi, lelki és szellemi fejlődése akkor is biztosítva van, ha nem teszünk érte direkt semmit, vagyis nem fejlesztjük, hanem hagyjuk fejlődni.
Sok szülő első kérdése a beiratkozáskor mégis az, hogy milyen külön órák vannak az óvodában.
A szülők szinte nyomás alatt vannak, hogy gyermekük nehogy „lemaradjon” valamiről, igyekszenek minél több lehetőséget megragadni, hogy fejlődjön gyermekük. Sokszor halljuk, hogy: „olyan ügyes, minden érdekli, olyan az agya, mint a szivacs”….Sőt arra is volt már példa, hogy a kiscsoportos óvodástól kérdezi meg a szülő, hogy : Melyik foglalkozásra szeretnél járni? Hogyan is tudna erre a kérdésre releváns választ adni egy három éves csöppség, aki tulajdonképpen tudatosan nem „akar” semmit CSAK JÁTSZANI. Ha délutánonként ide-oda visszük a gyerekeket, akkor lassan hasonlítani fog a napirendjük a felnőttéhez. Estére, mire hazaér elfárad és nyűgös lesz.
Több kutatás is alátámasztotta már, hogy felnőtt korunkban hol tartunk, független attól, hogy anya ovi után vitt-e minket külön órára vagy teniszre és kitűnő tanulók voltunk-e az iskolában.
Félreértés ne essék, nem a különórák ellen szeretnék állást foglalni, csak felhívni a szülők figyelmét arra, hogy ne terheljék gyermeküket túl sok programmal, hiszen a napi átlag 7-8 óra a szülők nélkül, az intézményben töltve bőven elég ebben az életkorban. Gondolják át, gyermekük teherbíró, alkalmazkodó, szociális képességeit ismerve, hogy mikor és mennyi külön órára viszik el óvoda után. Azzal senki sem jár jól, ha a gyermek a foglalkozáson szorong vagy éppen még éltkori fejlettlenségéből kifolyólag rendetlenkedik. A cél minden esetben a kisgyermek komfort érzetének szem előtt tartása.
Tudjuk azonban, hogy vannak gyerekek, akiknek nagyobb a mozgásigényük vagy olyan kislányok, akik a zene hallatán ösztönszerűen mozogni kezdenek. A nagymozgást elősegítő, a testtudatot fejlesztő foglalkozások nekik különösen előnyösek lehetnek. Vannak született táncosok, focisták vagy valamiben tehetségesnek tűnő gyermekek, akik szeretik és várják a foglalkozásokat, az ő esetükben nem a fejlesztés a cél, hanem a szeretett tevékenységben való elmélyülés lehetőségének biztosítása.
Foglalkozásvezetőink célja az örömszerzés, a sikerélmény, a jó hangulat a foglalkozások ideje alatt. A foglalkozás vezetőket a gyerekek ismerik, ami biztonságérzetet nyújt számukra. A foglalkozások időtartama fél óra, ami szintén a korosztálynak megfelelően van meghatározva. A hittan díjmentes, a néptánc és az ovifoci tehetséggondozásként szintén díjmentesen vehető igénybe. A többi külön foglalkozás díjkötelezett, melyről bővebben a szülői értekezleten kapnak a szülők tájékoztatást.
Árpásiné Nagy Andrea- megbízott vezető